۱۰ نوع استراتژی بازاریابی ویدیویی


بازاریابی ویدیویی

بازاریابی ویدئویی استفاده از ویدئو برای افزایش آگاهی، ایجاد تعامل و افزایش فروش است. این بخشی از بازاریابی دیجیتال است، هرچند گسترده، امابا بازاریابی محتوا همپوشانی دارد. بازاریابی ویدئویی در حدود سال ۲۰۱۰ وارد جریان اصلی شد و تقریباً در سال ۲۰۱۴ برای کسانی که بودجه کمتری داشتند موثرتر در دسترس قرار گرفت. امروزه به لطف دو پیشرفت عمده، بازاریابی ویدئویی برای همه کسب و کارها قابل دسترسی است: ظهور ابزارهای آنلاین مانند Biteable، ساده ترین سازنده ویدیو در جهان، و تکامل رسانه های اجتماعی.

در گذشته، هزینه یکی از اصلی ترین مواردی بود که از دسترسی به بازاریابی ویدئویی جلوگیری می کرد. امروزه، بدون داشتن مهارت‌های خلاقانه یا بودجه زیاد، می‌توان یک ویدیو با کیفیت استودیویی را در کمتر از ۱۵ دقیقه به صورت آنلاین ساخت.  عامل اصلی دیگری که به افزایش بازاریابی ویدیویی دامن زده است، تقاضا در رسانه های اجتماعی است. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی کشف کرده‌اند که ویدئو نسبت به پست‌های مبتنی بر متن و تصویر باعث تعامل بیشتر می‌شود.

چگونگی ایجاد یک استراتژی برای بازاریابی ویدیویی

اولین قدم برای ایجاد یک کمپین بازاریابی ویدیویی، تصمیم گیری برای اهداف است. وقتی مردم ویدیوی کسب و کار و یا شرکت را تماشا می کنندچه احساسی به آنها دست میدهد و چه کاری انجام میدهند. در کنار اهداف ، معیارها را نیز باید مشخص شوند. به عوان مثال نحوه ی ارزیابی اثربخشی ویدیو چگونه است ، نرخ تبدیل، نرخ کلیک، بازدید ویدیو، یا درصد بینندگانی که از دیگران دعوت به تماشا میکنند چقدر است. این تعاریف و توصیفات کمک میکنند تا استراتژی های یک بازاریابی ویدیویی را تشریح کنیم. به طور کلی به چند دسته تقسیم می شود مخاطبانی که به تازگی ارتباط خود را با محصول و یا کسب و کار شروع کرده اند و مخاطبان هدفی که به عنوان مشتریان بالقوه هستند و به شرکت و یا کسب و کار وفادار هستند. برای تعیین استراتژی های ساخت بازاریابی ویدیو باید به انواع مختلف مخاطب توجه کرد چون بر استراتژی بازاریابی دیجیتال تأثیر بگذارد. مشتریانی که به تازگی به کسبو ار و یا شرکت پیوسته اند نباید پیام های تخصصی زیادی در ویدیو های تولید شده دربافت کنند. محتوای ویدیوی فرصتی برای تغییر طرز فکر آنها است. به تدریج محتوای بازاریابی ویدیویی بعدی می تواند شروع به پاسخ دادن به سؤالات تخصصی آنها کند و اطلاعات بیشتری به آنها بدهد.

پس از تعیین نوع محتوای تولیدی، باید به بررسی جایگاه قرارگیری محتوا پرداخته شود. استراتژی بازاریابی ویدیویی بدون در نظر گرفتن پس زمینه کامل و کافی نیست. پس زمینه در بازاریابی ویدیویی مهم است، مثلا زمانی که یک نفر در حال تماشای ویدیو است، و یا وقتی تبلیغ قطع می‌شود، یا وقتی ویدیوی در یک بنر ظاهر می‌شود، وب سایتی که به عنوان راه ارتباطی معرفی میشود، مهم است.  به همین دلیل توصیه میشود باید محتوای کافی برای دستیابی به اهداف بازاریابی تولید شود. این مقدار بر اساس اهداف استراتژی کلی هر بازاریابی متفاوت خواهد بود.

زمانی که استراتژی بازاریابی ویدیویی برنامه ریزی شد، انتخاب نوع مناسب ویدیو یک تصمیم بسیار مهم است.  ویدئوها توجه مخاطبان را طولانی تر و دقیق تر از هر رسانه تبلیغاتی دیگری جلب می کنند. تولید ویدیو با کیفیت حرفه‌ای باعث میشود کسب‌وکار را به روشی پویاتر تبلیغ شود و همچنین، باعث میشود کسب و کار در مکان‌هایی که تصاویر ثابت و متن نمی‌توانند در انجا گنجانده شوند مورد تبلیغ قرار گیرد.

تولید ویدیو نیازمند تلاش زیادی است، اما وقتی محصول نهایی مناسب تولید شود ارزشمند و موفر خواهد بود. قبل از شروع به ساخت ویدیو، به باید به انتخاب نوع ویدیو پرداخته شود. در اینجا ۱۰ نوع ویدیو که می توان در استراتژی بازاریابی ویدیویی مورد  استفاده قرار گیرد ذکر شده است.

  1. ۱. لحظه ای: کلاسیک‌ترین نوع ویدیویی که می‌توان تولید کرد، تبلیغات ۱۵ یا ۳۰ ثانیه‌ای است که معمولاً به آن «در لحظه یا نقطه» می‌گویند. محتوای یک لحظه بسته به کسب و کار و داستانی که قرار است بازگو شود بسیار متفاوت باشد، اما هدف از تولید آن صرفاً این است که بتوان آن را تقریباً در همه جا توزیع کرد. می‌توان این ویدیوها را در وقفه‌های تبلیغاتی تلویزیونی ، قبل از ویدیوهای یوتیوب YouTube، یا حتی قبل از شروع تریلرها در فیلم‌ها نشان داد. کلید موفقیت در این نوع ویدیو این است که آن را جذاب کرد و داستان را در مدت زمان نسبتاً کوتاه به طور خلاصه بیان نمود. علاوه بر این، یک ویدیوی ۱۵-۳۰ ثانیه ای برای اشتراک گذاری در فیس بوک و اینستاگرام نیز عالی است. این زمان نه چندان کوتاه و نه خیلی طولانی در رسانه های اجتماعی به نقطه مطلوبی رسیده است و این احتمال وجود دارد که به جای راه اندازی یک تبلیغ تلویزیونی ، ویدیو در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته و کیفیت ان را تقویت نمود.
  2. ۲. توضیح دهنده: اگر کسب و کار شما خدمات یا کالایی را ارائه می دهد که فوراً قابل درک نیست، یک ویدیوی توضیحی در صفحه اصلی یا صفحه وب سایت ممکن است همان چیزی باشد که شما نیاز دارید. این ویدیوها معمولاً دارای انیمیشن با صدایی هستند که توضیح می دهد کسب و کار شما چه چیزی را برای مخاطبان ارائه می دهد. ویدیوهای توضیح دهنده نباید متحرک باشند. فاصله زمانی تصاویر، ضبط زنده یا هر روش بصری دیگری برای بیان داستان شما به همان اندازه مناسب است.
  3. ۳. نمایش محصول: هدف از یک ویدیوی نمایش محصول این است که محصول یا خدمات را به مخاطب نشان داد. تفاوت آن با توضیح دهنده این است که شما نحوه عملکرد محصول را توضیح نمی دهید، بلکه ویژگی ها، فواید و مزایای آن را نشان می دهید. ویدئوهای نمایش محصول معمولا دارای یک میزبان کاریزماتیک هستند که با شور و شوق در مورد محصول صحبت می کند، اما ویدئوهای متحرک نیز به خوبی کار می کنند. از خلاقیت با ویدیوهای نمایش محصول نترسید! برخی از بهترین نمایش‌های محصول، برند را به شیوه‌های مضحک نشان می‌دهند، مانند این لنز زوم دیوانه‌کننده Canon.
  4. ۴. فیلم فرهنگ شرکت: ویدئوهای فرهنگ شرکت دو هدف منحصر به فرد دارند. اول، آنها اخلاق و روحیات شرکت را برای مشتریان بالقوه برجسته می کنند. هدف در اینجا فروش یک محصول یا خدمات نیست، بلکه هدف بازاریابی کسب و کار به عنوان یک جز از کل است. دوم، ویدیوهای فرهنگی برای جذب استعدادهای جدید عالی هستند. گاهی اوقات لازم است کسب و کار را نه برای مشتریان جدید، بلکه برای کارمندان جدید بازاریابی نمود، که می تواند برای رشد کسب و کار ضروری باشد. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار این است که پرشورترین و پراشتیاق ترین کارمندان را در جلوی دوربین بیاورید.
  5. ۵. فیلم پشت صحنه: اگر فرآیند جالبی پشت توسعه، تولید یا توزیع کالا یا خدمات وجود دارد بهتر است در قالب ویدیو نشان داده شود. مخاطبان از دیدن مهارت هایی که در ساختن وجود دارد، لذت خواهند برد. این به ویژه برای صنعتگران از یک نوع عالی ویدیو است. نمیتوان در این ویدیو نشان داد که چگونه هر محصول را به صورت دستی درست کرد ویا چگونه مواد تشکیل دهنده محصول تهیه میشوند. هر چه بیشتر بتوان مشتریان را در فرآیند مشارکت داد، سرمایه گذاری آنها در محصول یا خدمات بیشتر خواهد شد.
  6. ۶. فیلم از مشتریان: یک راه عالی برای جذب کسب و کار جدید این است که مشتریان فعلی برند یا کسب و کار را بفروشند. وقتی دیگر مشتریان می بینند که مشتریان فعلی چقدر مشتاق و پرشور هستند، احتمالا تصور می شود که همان تجربه را پس از تهیه محصول خواهند داشت. برای این کار میتوان مثلا از یک مشتری فعلی خواست در مورد محصول و یا خدمات گواهی دهد.
  7. ۷. فیلم از کارمندان: به جای قرار دادن یک تصویر از مدیران و کارمندان شرکت در وب سایت شرکت، میتوان ویدیویی تهیه کرد تا نشان دهد که کارمندان و مدیران شرکت چگونه افرادی هستند. این ویدیوها قلب و روح شرکت را با نشان دادن اینکه هدف این شرکت فقط کسب درآمد نیست، بیان می‌کنند. این ویدیو نشان میدهد که کارمندان و مدیران شرکت علاقه واقعی به برند، کسب و کار و جامعه ای دارند که به آنها خدمت می کنند. این امر به ویژه برای مشاغل کوچکی که ریشه در جوامع کوچک دارند و به دنبال تعامل عمیق تر با جامعه خود هستند مفید است.

۸.ویدیو های سریالی در وب : مجموعه‌های وب احتمالاً سخت‌ترین دسته‌بندی از این دسته‌ها برای مفهوم‌سازی و تولید هستند، اما آن‌قدر سرگرم‌کننده و منحصربه‌فرد هستند که نمی‌توان تولیدشان را نادیده گرفت. یک کارخانه لبنیات محلی می تواند سریالی به نام شیرمرد که ماجراهای یک راننده تحویل دهنده را شرح می دهد بسازد. یا یک فروشگاه خودرو می تواند سریالی در مورد شیطنت های مکانیک بسازد.

  1. ۹. مینی مستند مارک دار : ترکیبی از ویدیو های ویدیو پشت صحنه و ویدیو فرهنگ شرکت است. یک مستند کوتاه کسب و کار، یک دوره زمانی با نگاهی عمیق به افراد، استعدادها و عملیاتی که در آن انجام می شود را نشان می دهد.
  2. ۱۰. فیلم کوتاه مارک دار:. یکی از شکل های خلاقانه تبلیغات ویدیویی این است که برند را در یک فیلم کوتاه جاسازی کنید. یک فیلم کوتاه با شخصیت ها و یک داستان. توصیه میشود یک فیلمنامه نوشته شود، یک یا دو بازیگر محلی را انتخاب نیز انخاب کنید و فیلم کوتاهی بسازند که حول محور برند شما می چرخد. به عنوان مثال، برای یک فروشگاه لباس، ویدیو می‌تواند داستانی درباره پسری داشته باشد که تلاش می‌کند هدیه‌ای مناسب برای تولد مادرش پیدا کند.

چرا هر کسب و کاری نیاز به بازاریابی با ویدئو دارد

اینترنت مملو از آمارهای بازاریابی ویدیویی است که همه به یک چیز اشاره می کنند: ویدیو آینده بازاریابی است.

  • Hubspot دریافت که ۷۸٪ از مردم هر هفته ویدیوهای آنلاین را تماشا می کنند، در حالی که ۵۴٪ هر روز ویدیوها را تماشا می کنند.
  • تحقیقات گوگل نشان می دهد که از هر ۱۰ نفر ۶ نفر ترجیح می دهند ویدیوهای آنلاین را به جای تلویزیون تماشا کنند.
  • یوتیوب بیان می کند که کاربرانش روزانه بیش از ۱ میلیارد ساعت ویدیو را در این پلتفرم مشاهده می کنند.

برای پاسخگویی به این تقاضای فزاینده، فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین همگی به مکانی برای نشر و تماشای ویدیو تبدیل شده‌اند و مکان‌های مناسب ویدیویی مانند پخش زنده و داستان ایجاد کرده‌اند. در همان زمان، محبوبیت پلتفرم‌های مبتنی بر ویدیو مانند یوتیوب، اسنپ چت و تیک تاک افزایش یافته و به اصلی‌ترین منابع مصرف ویدیوی آنلاین تبدیل شده‌اند. ، این پیشرفت‌ها به این معنی است که اکنون ساخت ویدیو آسان‌تر از همیشه است و تماشای آن از همیشه محبوب‌تر است.  همچنین روندهای فعلی نشان می دهد که بازاریابی ویدیویی به سرعت در حال تبدیل شدن به مهره غالب در بازاریابی آنلاین است و برای هر کسب و کاری که می خواهد نشانی از خود بگذارد ضروری است.

مراحل اصلی تولید ویدئو بازاریابی

  • داستان پردازی و نویسندگی :

  • به عنوان اولین گام لازم است تا برای محتوای مورد نظر یک داستان یا مناسب و جذاب نوشته شود. داستان باید به گونه باشد که بتواند اهداف مد نظر را به خوبی و در بالاترین طح به مخاطب منتقل کند.
  • انتخاب مکان مناسب:

  • در این گام لازم است یک مکان برای فیلسازی در نظر گرفته شود در بعد فضای مجازی میتوان از نرم افزار ها یگرافیکی برای صحنه سازی استفاده کرد و در بعد فیزیکی لازم است تا یک مکان مناسب با پس زمینه مرتبط برای فیل برداری در نظر گرفته شود.
  • پیاده سازی و اجرا:

  • پس از صحنه سازی باید بازیگران و شرکت کنندگان در جلو دوربین قرار گیرند و بر اساس فیل نامه ی در نظر گرفته شده در جهت اهداف تعریف شده به نقش پردازی بپردازند.
  • تصویر برداری:

  • نماها و زوایای برای فیلم برداری یک عنصر کلیدی به حساب می ایند که در انتفال اهداف به مخاطب نقش موثری دارد.
  • تدوین:

  • پس از ساخت فیلم باید مورد ارزیابی و تدوین قرار گیرد تا میزان تاثیر و همخوانی با اهداف شرکت مورد بازبینی قرار گیرد.
  • انتشار:

  • پس از اماده سازی ویدیو ها، باید در یک بستر مناسب و متناسب با محتوای تولیدی منتشر شوند.

مزایای استفاده از بازاریابی ویدئویی

  1. افزایش درآمد

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط Aberdeen Group، بازاریابانی که از ویدئو استفاده می کنند، درآمد شرکت و کسب و کارهایی که از ویدیو استفاده میکنند ۴۹ % بیشتر از سایر شرکتها و کسب و کارها می باشد.

  1. تاثیر بر تصمیمات خرید

ویدیوی محصول به مشتریان کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری برای خرید داشته باشند، و تماشای یک ویدیو احتمال خرید را در آنها افزایش می‌دهد. همچنین  ویدیو به افزایش درک کاربر از محصول یا خدمات آنها کمک کرده است.

  1. انتظار مخاطب را بر اورده کنید

مردم محتوای ویدیویی را به ایمیل‌ها، خبرنامه‌ها، تصاویر اجتماعی، ویدیوهای اجتماعی، پست‌های وبلاگ و محتوای قابل دانلود (مانند فایل‌های PDF) ترجیح می‌دهند. مصرف کنندگان زمانی که قصد خرید چیزی را دارند و می خواهند در مورد گزینه های خود تحقیق کنند از روش های مختلفی استفاده می کنند. برخی از تاکتیک های برتر عبارتند از استفاده از موتور جستجو، بازدید از وب سایت رسمی یک شرکت یا محصول، مشاهده وب سایت های بررسی و تماشای ویدیو. ویدئو می تواند به راحتی در هر یک از آن مکان ها گنجانده شود و به برند یا کسب و کار مورد نظر شانس بیشتری برای متقاعد کردن مصرف کننده بدهد.

  1. رتبه بالاتر در جستجو

ویدیو می تواند به بهبود رتبه وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) کمک کند. مدت زمانی که یک بازدیدکننده پس از ورود از جستجوی Google در صفحه وب سایت مورد نظر صرف می کند، می تواند بر میزان بالای نمایش در نتایج تأثیر بگذارد. این یک فاکتور مهم رتبه بندی گوگل است که به عنوان زمان اقامت شناخته می شود. ویدئو روشی فوق‌العاده موثر برای افزایش این معیار است، همچنین ویدئو زمان ماندگاری در سایت‌ها را افزایش داده است. جدا از افزایش زمان صرف شده در سایت ، صرفا داشتن یک ویدیو شانس شرکت یا کسب و کار را برای حضور در SERP ها افزایش می دهد و می تواند کلیک مطلوب تری برای شما ایجاد کند.

  1. افزایش ترافیک و بک لینک

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط Aberdeen Group، کاربران ویدیو از ۴۱ درصد بیشتر از ترافیک وب ناشی از جستجو نسبت به غیرکاربران لذت می برند. جاسازی یک ویدیو در یک صفحه یا پست، میانگین تعداد دامنه های پیوند دهنده را تقریباً سه برابر می کند.

معایب بازاریابی ویدئویی

در بازاریابی، همیشه این احتمال وجود دارد که همه چیز اشتباه و به صورت برعکس شود. بازاریابی ویدئویی نیز از این قاعده مستثنی نیست. با انتشار ویدیو، اشتراک گذاری پیام و اهداف با مخاطبین به یکباره غیرممکن است. محتوای باید به قدری جذاب باشد تا بیننده را به اندازه کافی در حال تماشا نگه دارد تا بتواند تمام پیام را بشنود و درک کند.

بسته به زمینه و پلتفرمی که ویدیوی را در آن قرار داده میشود، مشتریان بالقوه ادراک مثبت یا منفی از کسب و کار ایجاد می کنند. مضرات منفی به تبلیغات بنری و  وب سایت نیز سرایت می کند زیرا ممکن است ویدیوی دارا ی محتوای ناامن و یا محتوایی که با ارزش های کسب و کار همخوانی ندارد ظاهر شود. به عنوان مثال، یک شرکت هواپیمایی که صفحات خبری در مورد صنعت پرواز و هواپیمایی را هدف قرار می دهد، نمی خواهد ویدیوی آنها در کنار داستانی درباره سقوط هواپیما ظاهر شود.

گاهی اوقات یک استاتوس شیک فیس بوک یا یک بومرنگ زیبای اینستاگرام برای فروش برند شما کافی نیست. برای ارتقاء سطح بازاریابی خود، باید بدانید که چگونه ویدیو بسازید، و ما اینجا هستیم تا در مورد انواع ویدیوهایی که می توانند این کار را انجام دهند به شما بگوییم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[vc_row][vc_column][cz_contact_form_7 cf7="Quick Contact Form" id="cz_71719"][/vc_column][/vc_row]
خانهنمونه کارهاتماس